13 Ocak 2014 Pazartesi

English muffin, bizim bazlama ' nın ingilizcesi



Fırının icadından önce bütün ekmeklerin tavalarda veya taşta piştiğini ve yassı olduğunu biliyoruz. Bu tarif de yassı bir ekmek aslında. Bizim ketenin aynısı, kete bazı bölgelere göre çok az farklılıklar gösterebilir, İngiliz muffin de tereyağı ve yumurtayla zenginleştirilmiş, tavada pişen yassı bir ekmek sonuçta. Yapacağımız ekmekleri ikiye bölüp sandviç yapmak için veya küçük küçük yapıp yine ikiye bölüp kanepeler yapmak için de kullanabilirsiniz. Yurt dışında Avrupa ve Amerika 'da sabah kahvaltılarının aranan tabağı Egg Benedict yapmak için kullanıyorlar. Ekmeğin üzerine bir adet poşe yumurta-o da bizim çılbır gibi yani- ve kızarmış domuz jambon veya pastırması, hollandez sosla servis ediliyor. Çok kolay bir hamuru var ama hamuru yine de en az 5 dakika yoğurmanız mafininizin daha güzel olmasını sağlar.
12 gr yaş maya
150 gr su
1 yumurta
350 gr un
50 gr tereyağı (yumuşak)
1 çorba kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
Eğer kışın yapacaksanız suyunuzu ılık tercih edin. Önce suyumuzun içine yaş mayayı atıp eriteceğiz. Daha sonra bütün malzemeyi birlikte yoğurmaya başlayacağız. Yağ parçalarının tamamen yok olması için, önce biraz ezerek yoğurun, ama sonra daha kibarca, çok ezmeden 5 dakika kadar yoğurmaya devam edin. Yapacağınız parçaların büyüklükleri tamamen size kalmış, sekize bölerseniz 8-10 cm çapında yuvarlak ekmekleriniz olur. Böldüğümüz parçaları önce yuvarlak düzgün bezeler halinde tezgah üzerinde mayalandıracağız. Bezelerin altını tezgaha koymadan önce güzelce unlayın. Üzerlerini de hafifçe unlayıp streç film veya sıkı dokunmuş ekmek bezleriyle örtün ki mayalanırken kurumasınlar. Kendi hacimlerinin en az yarısı kadar şişmeleri gerek, bunun ne kadar süreceği tamamen ortam sıcaklığıyla alakalı 23-24 dereceler için 1,5 saat yeterlidir. Ama siz yine de kontrollü gidin. Hamurlar mayalandıktan sonra, bezeleri, elinizle hafifçe bastırarak 1 cm kalınlığında açın ve orta ateşteki tavada, tavaya hiçbir şey koymadan pişirin. Ekmeğin tavada kalan unu yanabiliyor, bu yüzden pişirirken tavadaki unu sık sık temizleyin. İki tarafı da kahverengi olana kadar pişireceğiz.

2 yorum:

  1. Tarifi iki misli yaptım. Yaş mayam yoktu. 12 gr yaş maya yerine 4 gr instant maya kullandım. Hava sıcak olduğu için,1 saatte mayalandı.Yağlı kağıt üstünde yaptım. Böylece yanan un sorunum olmadı.Demir tavada üçlü partiler halinde pişirdim. İlk üçten sonra ısıyı ortadan daha aza düşürdüm. Sonra daha da azalttım ısıyı. İlk kez homojen kabarmış,pişmiş lezzetli bazlamalarım oldu. Tümü 45 dak. pişti. 50.dakikada birincileri yemeğe başladık.:)) Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Tarifi iki misli yaptım. Yaş mayam yoktu. 12 gr yaş maya yerine 4 gr instant maya kullandım. Hava sıcak olduğu için,1 saatte mayalandı.Yağlı kağıt üstünde yaptım. Böylece yanan un sorunum olmadı.Demir tavada üçlü partiler halinde pişirdim. İlk üçten sonra ısıyı ortadan daha aza düşürdüm. Sonra daha da azalttım ısıyı. İlk kez homojen kabarmış,pişmiş lezzetli bazlamalarım oldu. Tümü 45 dak. pişti. 50.dakikada birincileri yemeğe başladık.:)) Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil