28 Aralık 2013 Cumartesi

Tulum peynirli domatesli ekmek



Bütün bu yaptıklarımızın -ve yapacaklarımızın- içinde, ekmekler, benim için hepsinden daha özel. Ben bu ekmeği kendi ekşi mayamı kullanarak yaptım. Bu bloğu yazmaya bundan yaklaşık 4 ay önce, ekşi maya yaparak başlamıştım ve o ekşi mayam, gayet coşkulu ve kuvvetli bir şekilde yaşamaya, büyümeye devam ediyor. Artık haftada 1 kere besliyorum. Bu havalarda da balkonda saklıyorum. Size tarifi normal mayayla vereceğim.
400 gr sert buğday unu
100 gr tam buğday unu
yarım çay bardağı zeytinyağı
tuz
15 gr yaş maya
350 gr su (kışın ılık su kullanmak daha iyi)
ceviz
Ekmek hamurunu, başlangıçtaki yazılarımda uzun uzun anlatmıştım. Cıvık, yapışık hamur sanki hiç olmayacakmış gibi gelir. Yoğurdukça güzelleşir. İlk önce ununuzu yaş mayayla güzelce harmanlayın. Yaş maya eğer tazeyse, elinizde kolayca kırıntı gibi dağılacaktır. Yaş maya unla harmanlanınca tuz dışında bütün malzemeyi koyun ve yoğurmaya başlayın, tuzu bir kaç dakika sonra ekleyin. Lütfen hamurunuzu en az 10 dakika yoğurun ve yoğururken kesinlikle un eklemeyin. Elinizde yoğurmanızı tavsiye ederim, böylece insan elinin altında hamurun nasıl değiştiğini, harika bir şekilde hissedebiliyor. Hamurunuzu yeteri kadar yoğurunca, toparlamak için tezgahı ve parmaklarınızı hafifçe unlayabilirsiniz. Toparlarken hamuru 60-70 gr' lık bezeler haline getirin ve bezeler kendi hacminin en az 1 katına çıkana kadar, tezgah üzerinde ve üzerlerini, hafifçe unlayıp,  sıkı dokunmuş bezlerle örterek mayalandırın.
Mayalanan hamurları tezgaha koyun ve 2 cm kalınlığında elinizle açın. İçlerine tulum peyniri, ceviz ve çekirdekleri çıkartılmış domatesleri koyun.(aslında domatesleri önceden fırında biraz pişirmek daha iyi sonuç verir benim acelem vardı yapmadım, vaktiniz varsa domateslerin çekirdeklerini çıkartıp, etli parçaları 190 derece fırında biraz zeytinyağı, taze kekik ve tuzla pişirebilirsiniz). Hamuru malzemenin üzerine katlayın hafifçe kenarları bastırarak sıkıştırın. Tepsiye koyduktan sonra, işlerken kaçan gazın tekrar yerine gelmesi için yarım saat kadar daha 2. kere mayalandırıp 200 derece fırında 25 dakika kadar pişirin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder