5 Mart 2014 Çarşamba

Keçiboynuzu kremalı, fıstıklı kek..şekersiz



İçinde işlenmiş şeker olmayan tatlılar yaparken en çok kullandığım şeylerden biri, keçiboynuzu. Daha önce hep öğütülmüş toz halini kullanmıştım. Bir seyahatte, yol kenarındaki yöresel ürünler satan dükkanlardan birinde, keçiboynuzu kreması diye 450 gr' lık cam kavanozlarda satılan yeni bir ürün gördüm. Oradan başka nerelerde bulunuyor henüz araştıramadım ama büyük aktarlarda bulunacakmış gibi geliyor. Ben tarifi yazayım, malzemeyi bulunca yaparsınız, ben de başka yerde rastlarsam burada paylaşacağım.

300 gr keçiboynuzu kreması
100 gr tereyağı (yumuşak)
150 gr un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3/4 su bardağı süt
2 büyük boy yumurta
1/2 su bardağı tuzsuz yer fıstığı (ben çok severim ama şart değil tabi ki. ceviz, fındık, badem, portakal limon kabuğu rende, bazı kuru meyveler, tarçın, yarım 1 bardağı geçmemek şartıyla küçük doğranmış muz veya elma da pek ala olur)
Yer fıstığı dışında bütün malzemeleri bir kaba koyun ve 3-4 dakika hızlı devirde mikserle çırpın. Fıstıkları veya onun yerine koyacaklarınız her neyse ekleyin. Katı yağ ile yağlayıp unladığınız kek kalıbına dökün. 180 derecede pişirin. Ortasına bir bıçak batırarak pişip pişmediğini kontrol edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder