10 Mart 2019 Pazar

Az Masum Armutlu Kek




Şekersiz ve unsuz olması sebebiyle masum ama, tereyağı belki masumiyet olayını biraz bozuyor olabilir. Benim için hiç sakıncası yok, ne kadar çok tereyağı o kadar lezzetli ve nemli kek demek. Armut,elma ,ayva, nektarin ve siyah erikle de aynı şekilde yapabilirsiniz. Taze incir ve kayısı bence bu kekte en uygun meyveler çünkü, onları önceden her hangi bir işlem yapmadan, çiğ, direk kullanabilirsiniz.
Armutları kabuklarıyla beraber, bir tavada, sularını salıp tekrar toparlayana ve hatta biraz karamel rengi olana kadar sotelemek gerekiyor. Suyunu saldıktan sonra, meyvelerin üzerine biraz bal veya agave gezdirirseniz daha güzel bir karamel rengi olur. Balın ve agavenin, belli bir ısının üzeride çok kaldığında açığa çıkaracağı HMF ye razı kalırsanız bu şekilde yapın. Ya da, bir çorba kaşığı esmer şekere razı olun veya başta da dediğim gibi meyvenin kendi şekeri yeterli derseniz siz bilirsiniz.
Armutlar yumuşamış ve hafifçe parlamış olmalı.
Kek dolgusu için (20 cm çapında bir kalıp için)

150 g toz badem
150 g tereyağı
2 yumurta
80 g bal
100 g krema (süt kreması veya yoğurt veya her hangi bir süt de olabilir. Hayvansal olması şart değil aslında, ama tereyağı ve yumurta koyduğumuza göre kremayla sorununuz yoktur diye düşünüyorum.)
Tereyağı yumuşacık olsun ve bütün malzemeyi mikserle 3-4 dakika çırpın. Biraz kabarsın ve hafifçe rengi açılsın.
Kek dolgusunu kalıba boşaltın ve armutları üzerine dizin. 180 derecede 20-25 dakika (Bu dakikaları tamamen kafadan atıyorum, lütfen nasıl kontrol edeceğiniz ve pişince neye benzeyeceğini bilin ve tariflerdeki dakikalar ne derse desin kontrol etmeden çıkartmayın). Fotoğraftaki renk olunca, ortasına bir çubuk batırın, çubuk hafif nemli olsa iyi olur, kek dolgusu hamur olarak geliyorsa pişmeye devam demektir.Fırında çok kurutmayın.
Tereyağ yerine o yağ, bu yağ, şu yağ olur mu sorularını duyuyorum, cevap veriyorum; olur. Sıvı yağ, katı yağın yarısı gramaj yeterli olur. Benden siyah fasulyeli avokadolu "brawni" gibi tarifler çıkmaz. Çünkü ben öyle bişey yemem. Şeker, uzak olunursa iyi olur tek malzeme benim için. Bu bilgiyi de buraya kayayım. Hadi afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder