30 Mayıs 2019 Perşembe

Glütensiz Tuzlu Kek veya Bir Mısır Ekmeği Yorumu


5 yumurta
100 g zeytinyağı
190 g mısır unu
100 g süt
160 g yoğurt
½ su bardağı doğranmış dereotu
80 g keçi peyniri
80 g ay çekirdeği içi
5 g tuz,karabiber
5 g karbonat
5 g kabartma tozu
Hamurun sade halinin malzemeleri bunlar. Her şeyi birbirine karıştırıyorsunuz o kadar. Ben tercihen,  ilk önce yumurtaları bir kaba kırıp tel ile hafifçe çırparak başlıyorum. Kabartmaya çalışmayın, sadece yumuşatıp yumurtaları parçalamanız  yeterli. Sonra yağı, sütü ve yoğurdu atın ve tekrar tel ile karıştırın. Sonra da kuru malzemeleri ekleyin. Ben, ikiye bölünmüş kiraz domatesleri, bir kaç yaprak fesleğen ve taze kekik dalları ile, zeytinyağı, tuz ve karabiber eşliğinde 200 derecedeki fırında, 10-15 dakika ön pişirme yaptım. Böylece, domatesler hem lezzetleniyor, hem de sularını keke değil de tepsiye hafifçe bırakmış oluyorlar.
Kek dolgusunu önce pişeceği kalıba boşaltın, peynirleri ve domatesi üzerine sonradan yerleştirin daha şık duruyor.
İçine zeytin, ceviz, dolmalık fıstık veya aklınıza gelen başka şeyler de koyabilirsiniz tabi ki.180 derecede 20 dakika kadar pişirdim. Çok derin değildi benimki, sığlığına göre pişme süresi tabi ki değişir. Ortasına bir çubuk batırarak kontrol edin. Zeytinyağı yerine başka sıvı yağlar olabilir. İsterseniz sıvı yağ yerine 80 g erimiş tereyağı da koyabilirsiniz.
Ben bu tarifi normal unla ve yumurtalı yapıyordum, bu sefer gramajlarda ufak oynamalar yaparak mısır unuyla denedim ve ne kadar lezzetli oldu anlatamam. Tuzlu alternatifler bulmakta zorlandığınız beş çaylarına da uyar, sabah kahvaltısına da... Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder