29 Ağustos 2019 Perşembe

Meyveli Pay

İnsan yaz meyveleriyle tatlı yapmaya da kıyamıyor aslında. Hepsi birbirinden lezzetli ve taze yemesi öyle güzel ki. Özellikle siyah erik -mürdüm veya anjelik olabilir- ve de taze incir benim yerken ve satın alırken kendimi kaybettiğim iki yaz meyvesi. Bu payı yaparken, mürdüm eriği, taze incir ve pazarda ucuz bulduğum için aldığım frambuaz kullandım.

Eriklerin çekirdeklerini ayıkladıktan sonra, her bir yarım parçayı boylamasına da ikiye üçe bölüp ince dilimler haline getirdim, bir tavaya koydum, üzerine 2 çorba kaşığı şeker gezdirdim. İstemezseniz şekeri koymayın, daha mayhoş olur ki bence hiç sakıncası yok. Payın hamurunda da çok az şeker olduğu için ben meyveye de kullandım. Tavanın kapağını kapattım ve kısık ateşte eriklerin yumuşayıp, biraz suyunu salmalarını bekledim. 8-10 dakika sürüyor. Çiğden koyarsanız, yeteri kadar yumuşamıyor ve diri kalıyorlar. Aynı şeklide, kayısı ve çok yumuşak olmayan şeftali ve nektarinde de aynı şeyi yapmanızı ve önceden biraz şekerle yumuşayıp, parlamalarına ve sularını salmalarına fırsat vermenizi öneririm.

Hamur için;
250 g un
150 g soğuk küp doğranmış tereyağı
1 yumurta
80 g toz şeker
1 çay kaşığı vanilya

Hamuru yoğururken, önce yumurta dışındaki malzemeleri parmak uçlarınızla veya mikseriniz varsa palet aparatla kırıntı haline getirin. Tereyağlar tamamen karışmadan ufak parçalar halinde kalabilir sorun olmaz daha bile iyi. Sonra, yumurtayı ekleyin ve hamuru bir araya getirin. Çok fazla yoğurmayın, biraz dağınık görünebilir. Hamurun yarısını kalıbın tabanına yayın ve tabana yaydığınız hamurun üzerine 1 çorba kaşığı irmik serpin. Toz badem de olabilir. Taze incirleri  ince dilimler halinde hamurun üzerine yerleştirin ve önceden hafifçe sotelediğiniz erikleri, saldığı suyla beraber tabanın üzerine boşaltın. İncirlerin pişerken çıkartacağı suyu ve eriklerin suyunu irmik toplayacak ve arada minik bir dolgu oluşturacak. Hamurun kalanını da meyvelerin üzerine yayın ve önceden kare parçalar halinde payı kesin. Böylece, sonrasında keserken ortalığı dağıtmadan servis edebiliyorsunuz. 200 derecede hamurun altı ve üstü güzelce kızarana kadar pişirin. En az yarım saat sürer.

Ilıkken üzerine vanilyalı dondurmayla yiyin dememe gerek yok herhalde.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder