11 Ocak 2014 Cumartesi

Çok şahane kış çorbası



Çok fena acıkmıştım, zamanım yoktu, çok hızlı olması gerekiyordu. Bütün malzemeyi düdüklüye koydum, önce zeytinyağında biraz soteledim. Herşeyi gayet büyük doğradım. Hatta doğramak bile denmez, bir kaç parçaya böldüm desem daha doğru. Üzerlerini örtecek kadar kaynar su koydum. Zaten çok lezzetli olacak, bu yüzden bulyon tabletlerden kullanmanızı hiç tavsiye etmiyorum. Yani bence hiç kullanmayın da neyse. Düdüklünün düdüğünü kapattıktan sonra 15 dakika pişirdim. Kapağını açıp tencerenin içine el blender' ını sokup güzelce çektim. O yoksa mutfak robotuna veya normal blender'a da koyabilirsiniz. Hiçbiri yoksa, tel süzgeçten geçirmeniz iyi olur, çok zahmetli olacağını sanmıyorum zaten herşey fazlasıyla yumuşamış olacak.Ben çorbayı yoğun severim, içine başka hiçbir şey koymadan gayet yoğun bir çorba oldu. Siyez bulgurunuz yoksa tabi ki yerine normal bulgur da kullanabilirsiniz.
Amacım rejim veya detoks çorbası falan yapmak değildi ama düşününce pekala bu işe de yarayabileceğini fark ettim. Hatta bazen sabahları çorba hoş olabilir, bence deneyin.

1/2 küçük boy lahana
2 domates
1 etli kırmızı biber
2 kırmızı soğan
4 diş sarımsak
2 dolu avuç siyez bulguru
1 çorba kaşığı salça
1 tatlı kaşığı acıbiber salçası
3 çorba kaşığı zeytinyağı
1/2 demet maydanoz
bol kimyon
toz zerdeçal, tuz, karabiber

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder